2021. szeptember 18.
„A hajrában éreztük, hogy az izmaink nem működnek"
Friss világbajnokunk, Kozák Danuta mesélt a nehéz körülmények között megnyert döntőről -INTERJÚ!

Ahogy arról beszámoltunk, hatszoros olimpiai bajnokunk, Kozák Danuta (képünkön jobbra) párosban Csipes Tamarával remek rajtot produkálva, egy elképesztően szoros döntőben megnyerte a K-2 500-as számot a Dániában zajló kajak-kenu világbajnokságon. Az immáron 15-szörös világbajnokunk elégedetten értékelt ugyanakkor elmondta, hogy a hirtelen betörő hideggel alaposan meggyűlt a bajuk a döntőben.

- Az látszott, hogy nem kellemes az idő Koppenhágában. Hogy élték meg nem túl ideális körülményeket a hajóban?

- Igazából a fő probléma az volt, hogy az elmúlt napokban még sokkal jobb idő volt, ám szombatra 14 fokra hűlt a levegő és emellé még erősen fújt a szél is. A csapatruházatunk csak a nyári időszakra ideális és ilyen drasztikus időjárásváltozással nem számoltunk, ami rajtunk volt ruha az kevés volt. Ebből kifolyólag a bemelegítés sem ment egyszerűen. Még amikor vízre szálltunk, akkor sem úgy működtek az izmaink mint vártam, messze voltak az ideálistól. Maga a versenypálya egy tavon lett kialakítva, ebből fakadóan bárhonnan fúj a szél, mindig sokkal jobban hullámzik a víz. A döntő alatt éppen hátszelünk volt, de nem volt vészes vagy zavaró. Ami inkább megnehezítette az életünket az a hideg időjárás.

- Ha elvonatkoztatunk a hűvös körülményektől, a döntőben minden úgy történt, ahogy előzetesen várták?

- A versenyen az történt amit vártunk, a fehéroroszok nagyon erősek voltak. Abszolút erre számítottam tőlük tudtuk, hogy a fehérorosz hajó erős lesz, de a taktikájuk meglepett. Azt gondoltuk, hogy majd az elején megindulnak, és a végét nem fogják bírni, erre éppen középen tudtak ránk jönni, amikor mi is kezdtük volna a hajrát. Úgy gondolom, hogy jót rajtoltunk, majd egy kicsit visszavettünk a tempóból. A hajrában aztán éreztük, hogy az izmaink nem működnek, egyszerűen a hidegben bekötöttek és ekkor tudtak ránk jönni a beloruszok. Ám végül a végét így is mi bírtuk jobban egy kicsivel.

- Így a K-2 500 finálé után kijelenthető, hogy egy naptári éven belül nyert Eb-t, olimpiát és vb-t. Soha senki ezt nem tudta produkálni. Három világversenyen zsinórban a csúcsra ért. Büszke lehet magára és mindenkire, akik ezen az úton elkísérték.

- Ez tök jó dolog, de ebben a szerencse is nagy szerepet játszott. A koronavírusjárvány miatt sűrült be ennyire a versenynaptár, de ettől függetlenül elégedett vagyok és örülök, hogy sikerült összeállnom a megfelelő csapatemberekkel, például Csipes Tamarával vagy Bodonyi Dórával.

- Vasárnap jöhet a K-4 500-as  finálé. Mi kell ahhoz, hogy a 15. Kozák Danuta- vb-arany mellé odakerüljön a 16. vagy egy hasonlóan szépen csillogó érem?

- Azt gondolom, hogy nehéz dolgunk lesz, nehezebb mint szombaton volt a párosban, mert a fehéroroszok négyese nagyon erős. Bízom benne, hogy a lányokkal megtudjuk oldani a döntőt, megpróbáljuk megugrani ezt a szintet.

Kozák Danuta a négyes tagjaként vasárnap 12.39-kor döntőzik 500 méteren a koppenhágai világbajnokságon.

Fotók: MTI

Cikkajánló

Klasszisunk szülés után visszatérve Párizsra koncentrál

Kajakozónk, Medveczky Erika csodálatos kisfiáról és olimpiai álmairól mesélt – VIDEÓ

„Nem titkolt szándékom, hogy ott legyek az olimpián!”

Ismerje meg közelebbről a Fradi többszörös világbajnok új igazolását, a kenus Adolf Balázst – VIDEÓ!

Újabb világbajnok a Fradiban!

A kenus Adolf Balázs büszke rá, hogy csatlakozhatott a Ferencvárosi Torna Clubhoz.

Ott jelent meg Budapesten az FTC-felirat, ahol még soha

Fiatal kajakozóink a kemény munka mellett azért a pihenésre és a csapatépítésre is időt szakítanak – VIDEÓ

Balla nem jutott döntőbe 200 méteren az Előolimpián

Háromszoros Európa-bajnokunk kilenc századmásodperccel maradt le a fináléról a párizsi tesztversenyen.

Kajak-kenu vb: Balla ötödik 500 méteren

Háromszoros Európa-bajnokunknak nem volt esélye az éremszerzésre a döntő futamban.

Balla Virág világbajnoki döntős 500 méteren!

Az FTC kenusa futamgyőztesként jutott be a vasárnapi döntőbe.

Balla megnyerte a B döntőt a vb-n 200 méteren

Háromszoros Európa-bajnokunk egy hellyel csúszott le a fináléról, nincs meg a párizsi kvóta.